‹ powrót

Media międzynarodowe

11.09.2007
"To był rzeczywiście śpiew ekstraklasy.(...)Jako bis zdecydowano się powtórzyć ostatnią część chorału ("Jesu, meine Freude" J.S. Bacha-przyp.), gdyż po takiej interpretacji Bacha, nie można już było zrobić nic innego."
Maerkische Allgemeine-Poczdam

8.12.2006
"Głosy chłopców zachwyciły słuchaczy krystalicznie czystą intonacją (...). Śpiewacy rozpięli misterną sieć polifonii chóralnej, która objęła wielkich mistrzów kompozycji oraz tradycyjne pieśni adwentowe, kolędy i pastorałki. Precyzja interpretacji to główny artystyczny artybut całokształtu prezentacji śpiewaków z Poznania. (...) Na szczególną uwagę zasługuje rozpiętość głosów oraz interpretacyjna precyzja chóru chłopięcego, czego przykładem może być niewiarygodnie romantyczne wykonanie pieśni "Maria Matrem Virginem". (...) Aksamitna harmonia i czystość intonacyjna obu chórów przenikały się wzajemnie, przez co wspaniale wpisały się w nastrojową atmosferę czasu adwentu."
Goettinger Tageblatt

"Poznański chór dysponuje nieograniczonymi możliwościami wykonawczymi"
Bremer Nachrichten - Bremen

"Poza klasterami i innymi wokalnie trudnymi figuracjami, muzyka była czysta, robiła duże wrażenie, wzruszała."
Samuel Singer - The Philadelphia Inquirer - Philadelphia

"Przy zastosowaniu różnorodnej techniki, interpretacja Stabat Mater K. Pendereckiego była zadziwiająca. Rzeczywiście, nie mogę sobie przypomnieć chóru o większej jasności ani bardziej dokładnego wykonania grupy dysonansów."
John Kraglund - Toronto Star

"Koncert był absolutnie cudowny, co w pełni potwierdził entuzjazm sali. Rzadko słyszymy chór chłopięcy o takiej doskonałości"
Le Courrier Piccard

"Chór Chłopięcy z Poznania przedstawił się jako jeden z najlepszych zespołów świata. Chórzyści ożywieni niezwykłym temperamentem dyrygenta, posłuszni jego gestom tworzyli muzykujący zespół, który zadziwiał czystością głosów i wyczuciem stylu."
Douai-Marles-Les-Mines - La Voix Du Nord

"Jest to mistrzowski chór"
The New York Times - New York

"Ujmująca jest precyzja rytmiczna imponująca dynamicznym bogactwem ruchliwości interpretacji."
Ostsee-Zeitung

„Między Wienersängerknaben, który niedawno słyszeliśmy w Szwecji, a Poznańskim Chórem Chłopięcym jest różnica o całą klasę na korzyść chóru polskiego. Szczególnie utkwiło w pamięci fantastycznie trudne Stabat Mater modernisty Pendereckiego, w którym intonacja była zadziwiająco doskonała.”
Arbetet - Lund

"Jesteśmy wprawdzie przyzwyczajeni do goszczących u nas chórów chłopięcych wysokiej klasy, ale ten chór wytrzymuje każde porównanie. Od pierwszej chwili zafascynował nadzwyczaj wyrównanym dźwiękiem, dobrze wyważonym frazowaniem, a przede wszystkim balansem rytmicznym nie znajdującym sobie równego."
Sven Crona - Sydsvenska Dagbladet Snallposten - Lund

„Jak gruntownie wyszkoleni są śpiewacy zespołu można było zauważyć szczególnie podczas wykonania dwóch współczesnych kompozycji, z których szczególnie Stabat Mater urodzonego w roku 1933 kompozytora Krzysztofa Pendereckiego może być egzaminem doskonałości dla każdego zespołu, gdyż wymaga nie tylko w najwyższym stopniu koncentracji wszystkich wykonawców, lecz i absolutnej pewności w trafianiu dźwięków i nieomylnego poczucia intonacji. Nie mniej interesującym, szczególnie pod względem rytmicznym, okazał się utwór Andrzeja Koszewskiego. Obydwa dzieła przez wysoce niekonwencjonalne, w dużej mierze deklamatorskie elementy, wnoszą wiele nowości w potraktowanie faktury chóralnej, a w swych krańcowych żądaniach dla głosu stoją na granicy możliwości wykonawczych dla tego rodzaju zespołów.
Manfred Schubert – Berliner Zeitung

"Poznański Chór Chłopięcy jest najlepszym chórem chłopięcym, który w swoim życiu jako krytyk muzyczny słyszałem."
Cornelius Basoski - krytyk muzyczny, Holandia - wpis do księgi pamiątkowej chóru

"Spontaniczność wyrażenia, nieprzeciętnie wysoka jakość głosów pozwala nawet w najtrudniejszych momentach na absolutnie czystą intonację."
Spandauer Volksblatt - Berlin